Boekhouder Amsterdam
Boekhouder Amsterdam staat 7 dagen per week klaar voor de ZZP’er, dus ook in het weekend. Op die manier bieden we u persoonlijk contact. Daarnaast zijn we ook na 17.00 uur open. Onze vaste prijs voor zelfstandig ondernemers is 80 euro exclusief BTW per maand.
Dus bent u ZZP’er in Amsterdam of overweegt u te starten als zelfstandig ondernemer? Bel ons eens op 06-13936399.
Bij ons heeft u de vrijheid om te kiezen voor het pakket dat het beste bij u past:
- Een all-inclusive jaarabonnement,
- Onze vaste maandprijs,
- En/of werk op uurbasis.
Boekhouder Amsterdam is er voor de zzp-boekhouding. Maar wij zijn neer dan alleen boekhouder, we coachen u ook. En fungeren daarom ook vaak als klankbord voor onze zzp-klanten. Dat betekent dat wij – mits als u dat wilt – u als ZZP’er een spiegel voor kunnen houden.
We zijn flexibel in de tijden om een afspraak te maken: u kunt ons zeven dagen per week van 8 tot 20 uur bereiken.
Op zoek naar een boekhouder in Amsterdam? Wij helpen u graag met de boekhouding van uw onderneming!
Specialist voor ZZP’er in Amsterdam
Wij zijn dé specialist voor de startende ZZP’er. Al vanaf 80 euro exclusief BTW per maand verzorgen wij uw gehele zzp-boekhouding.
Wat kunt u van boekhouder Amsterdam verwachten?
- Ten eerste kunnen wij u adviseren bij de keuze voor uw ondernemingsvorm. Wat is de beste opzet in uw situatie? Dit hangt af van uw omstandigheden. Wij geven advies over administratie van de eenmanszaak, vennootschap onder firma (VOF), commanditaire vennootschap (CV), maatschap, en besloten vennootschap (BV).
- Geven tips en trucs om minder belasting te betalen.
- Samenstellen Winst- en Verliesrekening.
- Indienen van de aangifte BTW per kwartaal.
- Evenals het verzorgen van de IB-aangifte.
- Het vragen van uitstel voor de IB (inkomstenbelasting).
- Opstellen van de balans van uw onderneming per 31 december.
- En daarnaast alle correspondentie met de Belastingdienst.
- Vragen uitstel aan voor de IB, als u dat wenst. Uitstel wordt aangevraagd tot 1 september.
- Tevens werken wij voor u tegen scherpe tarieven.
- En ten slotte… Als starter krijgt u gratis startersbegeleiding.
Persoonlijk advies bij Boekhouder Amsterdam
Natuurlijk is ieder bedrijf uniek. Daarom kijken we naar de mens achter de ondernemer. U bent bij ons geen nummer maar u krijgt persoonlijk advies op maat. Zo kunt u bij ons bijvoorbeeld terecht voor antwoorden op de volgende vragen:
- Hoeveel opdrachtgevers heeft u exact nodig?
- Mag ik mijn partner een arbeidsbeloning toekennen?
- Zet ik de auto nu op de zaak of blijft deze beter privé?
- Wanneer heb ik recht op zelfstandigenaftrek?
Verder zijn wij uw persoonlijke administratieve partner. Dus als administratiekantoor:
- Verwerken wij uw volledige ZZP administratie;
- Kunt u ons zeven dagen per week, en twaalf uur per dag telefonisch bereiken. Dus ook na 17 uur en zelfs in het weekend;
- Betaalt u zoals u wilt: per uur, per maand of per jaar;
- En bovendien sturen wij geen onverwachte facturen. Daardoor weet u vooraf precies waar u aan toe bent.
- Wij zijn niet alleen uw persoonlijke aanspreekpunt, maar fungeren ook als uw vertegenwoordiger voor de Belastingdienst.
Balans bij Boekhouder Amsterdam
Aan het einde van het boekjaar maken wij de balans van uw onderneming op. Het gaat dan om de stand/boekwaarde van bank en bezittingen 31 december. Op de balans staat het volgende:
- Aan de ene kant de bezittingen van uw onderneming. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de inventaris, eigen vermogen, vorderingen en liquide middelen.
- En daar tegenover staat de passiva. Op die zijde van de balans staan de schulden die uw bedrijf heeft. Onder andere te betalen omzetbelasting, een eventuele lening, en rekeningen die u heeft bij crediteuren.
- Uit onze boekhoudpakket komt een winst- en verliesrekening. Hierop vind u aan de ene kant uw omzet van dat jaar (exclusief BTW). en daar tegenover staan uw kosten (wederom exclusief BTW).
Al deze bedragen nemen wij over in de aangifte Inkomstenbelasting die we voor u opstellen en indienen. U heeft aan deze winst- en verliesrekening doorgaans. In geval van de aanvraag van een hypotheek kunnen we apart een boekwerkje, de jaarrekening genaamd, maken. Dit kost wel extra, deze werkzaamheden zitten niet in het jaarpakket.
N.B. De aanlevering bij banken inzake een door u aangevraagde lening/hypotheek in een door hen aangeboden SBR omgeving zit NIET in deze all-in-prijs. Wij verrichten die werkzaamheden ook niet.
Wat hebben we nodig voor uw aangifte inkomstenbelasting?
Nadat we in januari de aangifte omzetbelasting hebben ingediend, gaan we in de maanden daarna over tot het maken van de eindbalans en de aangifte Inkomstenbelasting. Die zijn – in beginsel- in maart, april klaar.
Overstap naar Boekhouder Amsterdam
Vandaag de dag is overstappen van boekhouder of accountant haast een hype. Klanten shoppen immers. En waar ze in het verleden zaten vastgeroest aan dat ene kantoor dat al vanaf het begin hun boekhouding deed, is er intussen zoveel keus dat wisselen van boekhouder aantrekkelijk kan zijn.
Tegenwoordig zijn zowel ZZP’ers als het boekhoud-vakgebied veel moderner. Contact via email en social media is makkelijk. Uitwisseling van documenten een fluitje van een cent. En daardoor komt overstappen van boekhouder nu veel vaker voor.
Waarom ondernemers ons kiezen
Wij zijn een kantoor dat met zijn tijd is mee gegaan. Onze prijzen zijn relatief laag, terwijl we een hele complete service bieden. Verder zijn we zeven dagen per week bereikbaar voor u. Ook na 18.00 uur. En bovendien wij spreken de taal van de ZZP’er. Dus samengevat vindt u in ons een moderne partner die graag met u meedenkt.
Bovendien is onze overstapservice helemaal gratis. Wij regelen de afhandeling en overgang van uw oude boekhouder naar uw nieuwe boekhouder Amsterdam. Wij vragen uw gehele dossier op, lezen ons in en starten van daaruit. Dus u heeft er zelf geen omkijken naar.
Startende ondernemer
Een goede start als ZZP’ er is vaak niet een kick-start. Wat u drijft is – hopelijk – passie, intrinsieke motivatie en goede ideëen. Wij zijn uw sparringpartner. En wij helpen onder andere met:
- Advies over belastingvoordeel (fiscale aftrekposten, vrijstellingen enz.);
- Indienen van uw aangifte Belastingdienst;
- En meegaan als gesprekspartner bij gesprek met de bank;
- Opzetten van de zzp-administratie en advies zakelijke bank en mt-940-file;
- Inschrijving bij de Kamer van Koophandel;
- Inzicht in de belastingen en verzekeringen waarmee u krijgt te maken.
Aftrekposten
Verder hebben we veel ervaring met aftrekposten, waarmee we u kunnen ondersteunen. Hieronder een aantal voorbeelden.
AOV-premie
Heeft u zich verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid, dan is deze betaalde premie aftrekbaar. Let wel, de premie is niet aftrekbaar op uw winst- en verliesrekening. De betaalde premie trekt u af op uw aangifte Inkomstenbelasting.
Zelfstandigenaftrek
Werkt u minimaal 1.225 uur voor uw zaak dan heeft u recht op de zelfstandigenaftrek van € 7.280. Ook reisuren en de uren die u werkt aan offertes en uw boekhouding tellen mee. Alle gewerkte uren in uw onderneming tellen mee. Net als de tijd die u besteedde aan netwerkbijeenkomsten, social media of het maken van uw website.
Meewerkaftrek of arbeidsbeloning fiscaal partner
Als uw fiscaal partner bijvoorbeeld de administratie van uw zaak verzorgt of op een andere wijze meewerkt en dat is meer dan 525 uur per jaar dan mag u meewerkaftrek toepassen. Heeft uw partner geen inkomen dan is het soms slimmer om hem of haar echt uit te betalen. Dit heet dan arbeidsbeloning. in dat geval vervalt de meewerkaftrek dan uiteraard.
Autokosten
Veel ZZP’ers rijden auto, en de kosten daarvan zijn (deels) aftrekbaar.
Als u bijvoorbeeld privé een auto heeft waarmee u zakelijke kilometers rijdt, dan mag u 21 eurocent per gereden kilometer ten laste van uw winst brengen.
Staat de auto op de zaak, dan geldt er een andere regeling. Maar let wel op: als u niet op papier kunt aantonen dat u minder dan 500 km per jaar privé heeft gereden, dan krijgt u een fikse bijtelling over de nieuwwaarde.
Heeft u als ZZP’er een privé-auto van 15 jaar oud, dan kunt u deze in de zaak inbrengen, weet zzp-boekhouder. Grote voordeel is dat u dan 35% de dagwaarde moet bijtellen. Dus niet over de (oude) officiële aankoopprijs, maar over de veel lagere dagwaarde.
Koop auto
U kunt dan alle kosten zakelijk aftrekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan benzine, onderhoud, wegenbelasting, en verzekeringen.
Een voorbeeld ter illustratie. Stel u koopt een 15 jaar oude Volvo met slechts 200.000 km op de tellerstand voor € 5.000. De bijtelling voor deze auto bedraagt 35% van € 5.000 is € 1.750 per jaar.
Dit kost u dan netto relatief weinig; slechts € 866.- per jaar (uitgaande van een belastingtarief van 49.5%). Wel dient u ook rekening te houden met bijtelling btw ad 1.5 procent.
Als we deze aankoop vergelijken met een nieuwe Volvo die een catalogusprijs heeft van € 75.000. De bijtelling hiervoor komt dan uit op een bedrag van € 16.500 per jaar. Netto kost u dat ruim € 8.000.
Door op deze manier slim met u mee te denken, helpt Boekhouder Amsterdam u geld besparen.
Meer weten over Boekhouder Amsterdam?
Neem voor meer informatie contact op.
- Per telefoon: 06 1393 6399.
- En/of Email: [email protected]
N.B. In Amsterdam neemt het aantal zelfstandigen zonder personeel snel toe. Momenteel zijn er bijna 50.000 ZZP’ers werkzaam in de hoofdstad. En de verwachting is dat dit de komende jaren ook verder zal toenemen.