Boekhouder Den Haag
Boekhouder Den Haag is er voor de zzp-boekhouding. De all-in-prijs bedraagt 80 euro per maand (exclusief BTW). Hiervoor doen wij vier aangiften omzetbelasting, maken we de balans, op en stellen we de aangifte Inkomstenbelasting samen. Met bijna twintig jaar ervaring kunt u vertrouwen op Boekhouder Den Haag voor deskundig, snel en professioneel financieel werk.
Wij begrijpen dat u als ondernemer niet altijd tijd heeft om uw boekhouding overdag bij te werken Daarom zijn wij flexibel en bijna altijd bereikbaar, ook in het weekend!
Wij staan 7 dagen per week voor u klaar en zijn maar liefst 12 uur per dag bereikbaar, tot 22:00 uur. Zo kunt u zich concentreren op uw onderneming terwijl wij de boekhouding voor u regelen.
Waarom Boekhouder Den Haag?
Wij zijn administratiekantoor Den Haag. Door uw financiële administratie uit te besteden, kunt u zich als zzp’er concentreren op de dingen die u het beste kunt: uw bedrijf runnen en uw klanten tevreden stellen.
Uiteraard helpen wij u om fiscale voordelen te benutten. Door ons als een persoonlijke boekhouder in te schakelen, zorgt u ervoor dat de administratie altijd up-to-date is. En dat u geen belangrijke deadlines mist.
Dit geeft u niet alleen rust, maar u kunt ook geld besparen door efficiënter te werken. En optimaal gebruik te maken van fiscale voordelen.
De werkzaamheden die wij verrichten zijn.
Boekhouding: Het verwerken van alle financiële boekingen van uw bedrijf. Normaliter via een mt-940 bankbestand of via een door u afgegeven bankkoppeling.
Balans- en winst- en verliesrekening: Na het boekjaar stellen wij de balans- en winst en verliesrekening samen. De balans is een overzicht van bezittingen en schulden op 31 december. De winst- en verliesrekening geeft uw omzet minus kosten excl btw weer. Met uw nettowinst onder aan de streep als resultaat.
Aangifte inkomstenbelasting: Wij dienen aan het einde van het jaar de aangifte inkomstenbelasting in. In beginsel vragen we uitstel aan tot 1 september, maar in april is de aangifte al klaar. U beslist wanneer wij die IB-aangifte indienen.
btw-aangifte: Elk kwartaal dienen we – nadat we de financiële boekhouding hebben verwerkt- de btw-aangifte in.
Waarom is Boekhouder Den Haag zo voordelig?
Wij werken vanuit huis, waardoor we geen kosten hebben voor dure kantoorruimten, leaseauto’s en secretaresses die we aan onze klanten moeten doorberekenen.
Daarnaast bieden we heldere, duidelijke en eerlijke administratieve diensten tegen een voordelig jaartarief. Dus geen verborgen kosten.
Verder besparen we op bijvoorbeeld printkosten, portokosten en papiergebruik. En bovendien ontvangt u uw aangiften in pdf-formaat, verwerkt vanuit een professioneel boekhoudprogramma.
Natuurlijk moet uw boekhouding zorgvuldig gebeuren. Maar een luxe kantoor met een nieuwe auto voor de deur is geen garantie voor een tijdige en nauwkeurige verwerking van uw cijfers.
Dus waarom zou u daar extra voor moeten betalen? Bij veel boekhoudkantoren gebeurt dat wel, maar bij ons dus niet. Wel zo handig voor uw portemonnee dus!
Bereikbaar Boekhouder Den Haag
Boekhouder Den Haag is alle dagen van het jaar bereikbaar voor uw vragen en we zorgen dat u een week voor einde van het kwartaal een sms of mail ontvangt met de informatie die wij nodig hebben. Dat zijn uw facturen en een mt-940 bestand of een bankkoppeling. Binnen twee dagen na ontvangst van alle info dienen wij de aangifte omzetbelasting in. En in april weet u precies hoeveel Inkomstenbelasting u dient te betalen.
De inkomstenbelasting wordt berekend over het belastbaar inkomen. Wij dienen de aangifte pas in na uw akkoord. Er wordt standaard uitstel aangevraagd tot 1 september, maar u beslist zelf waarin wij voor u indienen, dat kan april zijn of uiterlijk 30 augustus.
Voordelen Boekhouder Den Haag
- Betaal nooit meer te veel voor uw boekhouding met onze eerlijke vaste jaarprijs.
- Profiteer van proactief advies en belastingvoordeel door jarenlange ervaring. En krijg inzicht in uw financiën.
- Zet snel en gemakkelijk een goede administratie op, ook als beginnende ZZP’er.
- Bespaar tijd en energie door ons uw papierwerk en boekhouding te laten regelen.
- Wij zijn geen duur accountantskantoor en ook niet verplicht ons aan te sluiten bij bv. een beroepsorganisatie, zoals de Nederlandse Orde van Accountants-Administratieconsulenten (NOAA). We hebben wel 25 jaar ervaring en huren een bevriende account in voor advies als u dat nodig heeft.
- Wij werken met professionele software. Exact, Moneybird, KING en Tellow zijn drie aanbieders, maar hebben ons gespecialiseerd in Snelstart.
Met wat voor ondernemers werken wij?
Wij verzorgen de administratie en boekhouding van allerlei kleine ondernemers, zowel eenmanszaken. Ons klantenbestand varieert enorm, maar denk bijvoorbeeld aan schilders, aannemers, coaches, bloemisten, tuiniers, ontwerpers, architecten, stukadoors, mensen werkzaam in de zorg en meer.
Boekhouders Den Haag heeft ruime ervaring met allerlei soorten bedrijven en ondernemers en denkt graag met u mee.
Voordelen van Boekhouder Den Haag?
Als boekhouder zorgen wij ervoor dat u gebruik maakt van alle fiscale aftrekposten en kunt u uw boekhouding gratis online aanleveren. Wij bieden ook extra startersbegeleiding aan voor zzp’ers. Zo kunt u profiteren van onze expertise en zich volledig richten op het laten groeien van uw onderneming.
Heb ik recht op startersaftrek?
Afhankelijk van de omstandigheden komt u als Haagse ondernemer mogelijk daarvoor in aanmerking. Als startende zzp’er in Den Haag heeft u recht op zelfstandigenaftrek en de eerste drie jaar ook op startersaftrek, als u minimaal 1.225 uur per jaar aan uw zaak besteedt. Er zijn echter wel voorwaarden verbonden aan het claimen van de startersaftrek, namelijk dat u al recht heeft op zelfstandigenaftrek en de afgelopen vijf jaar niet vaker dan twee keer de zelfstandigenaftrek heeft toegepast.
Auto op de zaak?
Voor ondernemers lijkt het voordelig om een auto op de zaak te zetten, aangezien kosten zoals afschrijving, brandstof, verzekering, onderhoud, wegenbelasting en parkeergeld allemaal van de zaak afgetrokken kunnen worden.
Kort gezegd zijn er drie type auto’s die gunstig zijn om zakelijk te rijden: een gloednieuwe auto, een elektrische auto of een youngtimer (auto van vijftien jaar of ouder). Elk type brengt zijn eigen voordelen mee,
Koopt u een zakelijke auto dan krijgt u de BTW bij aanschaf (21 procent) terug. De afschrijving van de auto, brandstof- en onderhoudskosten, wegenbelasting, verzekering, parkeergeld, en de kosten van de lease zijn aftrekbaar.
Echter, er geldt een bijtelling van maximaal 22% van de cataloguswaarde bij de winst van de ZZP’er, tenzij kan worden aangetoond dat er nog een andere auto privé is en er niet meer dan 500 kilometer privé is gereden met de zakelijke auto.
In het geval van een nieuwe auto is het meestal voordeliger om deze op de zaak te zetten. Bij een youngtimer auto geldt een bijtelling van maximaal 25% over de oorspronkelijke cataloguswaarde en afschrijving over de huidige waarde.
Kilometers
Als de ZZP’er de auto privé houdt, kunnen zakelijke kilometers worden gedeclareerd tegen een tarief van € 0,23 per kilometer. Als meer dan 10% van de gereden kilometers zakelijk zijn, kan 75% van de BTW op alle brandstof- en onderhoudskosten worden afgetrokken als de auto privé wordt gehouden.
Moet een zzp’er een jaarrekening indienen?
Ondernemers zijn in Nederland niet verplicht om een jaarrekening op te stellen. Dit kan een welkome kostenbesparing zijn als zzp’er. Meestal heeft u voldoende aan een balans en een winst- en verliesrekening (inbegrepen in ons all-in boekhoud-pakket). Een jaarrekening is veelal van toepassing op een BV.
Boekhouder Den Haag staat voor u klaar
Bel 06-1393 6399 voor meer info. Wij zijn dagelijks geopend tot 22.00 uur. Ook in het weekend. Veel gestelde vragen