Boekhouder Hilversum
Boekhouder Hilversum is het kantoor dat de boekhouding van de zelfstandige verzorgt. Wij doen dat voor een vast bedrag en daarvoor doen we alle aangiften. De all-in-maandprijs bedraagt 80 euro excl btw. Alle zaken voor de belastingaangiften regelen wij. Van omzetbelasting tot inkomstenbelasting.
Administratie door boekhouder Hilversum
Wij zijn boekhouder en geven ook tips en advies over boekhouding, investeringen en kosten.
- Het verwerken van mt-940 bestand.
- Het boeken van de verkoopfacturen.
- Aangifte omzet- en inkomstenbelasting.
- Het samenstellen van de balans- en winst en verliesrekening.
- het verzorgen van de aangifte Inkomstenbelasting (IB).
- Tips en adviezen over kosten en investeringen.
Boekhouder Hilversum expert
Boekhouder Hilversum is al jaren bezig met de automatisering van boekhoudingen. Vroeger kwam u bij ons op kantoor langs met een map met papier. Dat is niet meer nodig. U kunt de facturen scannen en een mt-940 bestand van de bank mailen.
De voordelen van online boekhouden zijn
- U bespaart tijd. U hoeft elke maand of elk kwartaal niet op kantoor te komen.
- U bespaart ruimte. Als u alles op uw PC of externe harde schijf of in de cloud opslaat heeft u geen mappen nodig,
- U heeft via online boekhouden wel persoonlijk contact –hetzij een keer per jaar op kantoor of bij u thuis en elk geval elke drie maanden per mail en of telefoon of skype.
- U hoeft geen abonnement af te sluiten op een online pakket.
Jaarrekening niet nodig
Aan het einde van boekjaar krijgt u van ons de balans- en winst en verliesrekening. Hierop staat uw vermogen en de omzet minus de kosten. Die zorgen samen voor de nettowinst. Die bedragen vermelden wij ook in uw aangifte Inkomstenbelasting.
U heeft voor de fiscus genoeg aan deze balans. Als u t.z.t. een hypotheek wilt afsluiten is soms een jaarrekening nodig. Die zit niet standaard in ons pakket, omdat die niet verplicht is. Heeft u wel zo’n jaarrekening nodig dan maken wij er een voor u, maar dat kost u extra.
Auto van de zaak
Rijft u met uw privé-auto de zakelijke kilometers of kiest u voor een zakelijke aanschaf. Die keuze is vaak lastig. Onze ervaring leert dat het slimmer is om een auto die tussen de twee en veertien jaar oud is privé aan te schaffen. En de zakelijk gereden kilometers in rekening te brengen. Alle andere kosten zoals benzine, onderhoud en verzekering zijn dan niet aftrekbaar. U mag 0.23 eurocent in aftrek brengen per gereden kilometer.
Koopt u een nieuwe auto, dan zou het wel slim zijn om die zakelijk te kopen. Rijdt u de auto zowel zakelijk als privé en gebruikt u die daarvoor meer dan 500 kilometer per jaar, dan geldt er wel een bijtelling over de nieuwwaarde van uw auto. Omdat die bijtelling in dit geval nagenoeg gelijk is aan de afschrijving is er toch nog voordeel te behalen met het opvoeren van de overige autokosten.
De aanschaf van een auto ouder dan 15 jaar kan fiscaal heel aantrekkelijk zijn. U betaalt namelijk geen bijtelling maar een percentage over de dagwaarde van de auto, die vele malen lager ligt dan de nieuwwaarde.
Bijkomend voordeel is dat u in dit geval veel autokosten zoals parkeergeld, brandstofkosten en reparaties, allemaal kunt aftrekken van uw winst.
Fiets van de zaak
Gebruikt u een fiets voor minimaal 10 procent zakelijk dan mag u deze op de zaak zetten. Met een jaarlijkse afschrijving kunt u de kosten van de aanschaf aftrekken van de winst. Ook mag de btw over de aanschafprijs verrekend worden met de aangifte omzetbelasting.
Er geldt -net als voor de auto van de zaak – ook een bijtelling voor de fiets van de zaak. Voor de inkomstenbelasting is dat 7 procent van de adviesprijs van de fiets. U kunt er ook voor kiezen uw privéfiets te gebruiken voor uw werk. In dat geval kunt u 23 eurocent per zakelijke kilometer opvoeren als bedrijfskosten.
Gratis kennismakingsgesprek
Wil u klant worden of wil u meer informatie over ons werk en online boekhouden. Bel ons dan op 06-13936399 of mail naar [email protected]. Als u nu nog vastzit aan een ander boekhoudkantoor of accountant, dan regelen wij de overstap en vragen, met uw toestemming, de benodigde info op.