Aan het eind van elk aangiftetijdvak krijgt u als DGA van de Belastingdienst een mededeling met de vraag hun aangifte loonheffingen op tijd te doen en te betalen. Per 1 januari 2012 krijgt U deze mededeling en de bijbehorende acceptgiro niet meer, weet zzp-boekhouder.

‘Aangiftebrief loonheffingen’ goed bewaren

In november krijgen werkgevers van ons de ‘Aangiftebrief loonheffingen’ voor 2012. Hierin staan de aangiftetijdvakken van 2012, de bijbehorende uiterste aangifte- en betaaldatums en betalingskenmerken. Omdat we de mededeling per aangiftetijdvak niet meer versturen, is het belangrijk de aangiftebrief goed te bewaren.

Geen acceptgiro maar overschrijving

Wie nu de acceptgiro gebruikt, moet vanaf 2012 zelf een overschrijving doen. Vermeld daarbij altijd het betalingskenmerk van de aangifte. Deze staat op de ‘Aangiftebrief loonheffingen’.

Meer informatie over het doen van aangifte en betalen staat bij Loonheffingen aangeven en betalen

 

DGA-tip: Let op in 2012 ontvangt u geen melding aangifte loonheffing meer

Pin It on Pinterest