Wat dient de ZZP’er 7 jaar te bewaren voor de fiscus, aldus ZZP boekhouder

Alle gegevens over uw onderneming die u vastlegt op papier of in elektronische vorm, horen bij uw administratie. Voorbeelden hiervan zijn:
kas administratie (ook klad aantekeningen) en kassa bonnen
financiële aantekeningen, zoals het inkoop- en verkoopboek
tussentijds gemaakte controle berekeningen
ontvangen facturen en kopieën van verzonden facturen
bank- en giroafschriften
contracten, overeenkomsten en andere afspraken
agenda’s en afspraken boeken
correspondentie
software en databestanden

Veel van de gegevens, die nodig zijn voor het voeren van een bedrijf, worden allereerst elektronisch vastgelegd. Het gaat hierbij niet alleen om de bestanden van de financiële administratie. Denk bijvoorbeeld ook aan uw zakelijke agenda die u bijhoudt met uw mobiele telefoon of Persoonlijke Digitale Assistent (PDA). Of aan de verkoopgegevens die u registreert met een afrekensysteem, een eenvoudige kassa of Point of Sale systeem.

Pin It on Pinterest