Achterstanden boekhouding
Achterstanden boekhouding als zzp’er? Dat kan gebeuren. ZZP-boekhouder is gespecialiseerd in het helpen en bijstaan van de zzp’er met een boekhoud achterstand. Vaste all-in-prijs 960 euro excl. btw per jaar. Doordat het om een oud boekjaar gaat verwerken wij eerst de boekhouding en sturen u een factuur voordat wij het indienen. Bel 06-13936399. De administratie dient wel compleet te worden aangeleverd. Dus opeenlopende nummering van verkoop facturen, alle bankafschiften etcetera.
Veelal legt de Belastingdienst als u een achterstand boekhouding heeft en de aangiften niet indient hoge ambtshalve belastingaanslagen op.
Wij regelen voor u als eerste de communicatie met de belastingdienst en de deurwaarder, zowel schriftelijk als verbaal. Daarnaast zorgen wij voor het maken van bezwaar- en/of uitstel voor het indienen van de aangiften, wij sturen na het verwerken van de achterstand boekhouding juiste belastingaangiften in.
Ambtshalve aanslag door achterstanden boekhouding
Als u een blauwe brief ontvangt met een hoge schatting van uw belastbaar inkomen dan moet u uit uw stoel komen. Naast de hoge aanslag zijn er ook kosten verbonden aan zo’n aanslag en die blijven maar oplopen zolang u achterover blijft leunen.
Heeft u als ZZP’er:
- te kampen met achterstanden boekhouding
- heeft u problemen met de Belastingdienst
- of komt de deurwaarder vaak bij u langs?
Neem dan contact op met ZZP boekhouder. Wij hebben ervaring met dit een situatie zoals met een achterstand boekhouding en kunnen u lucht geven in lastige tijden.
Achterstanden boekhouding, veelal komt dit door
- Betalingsproblemen door bv slecht betalende debiteuren
- Door persoonlijke omstandigheden niet in staat geweest om orde op zaken te stellen
- Post van Belastingdienst blijft ongeopend
Prijzen | Contact | Referenties |
Goede resultaten
ZZP boekhouder heeft eerder al goede resultaten geboekt met ZZP’ers die betalingsproblemen of achterstanden boekhouding hadden en die evt correct opgelegde aanslagen daarna wel betalen.
De administratie van die ZZP’ers staat nu weer helemaal op de rails. Als u ook aan uw verplichtingen voldoet naar de fiscus dan kunt u weer met een schone starten.
In veel van deze gevallen dachten cliënten dat het probleem niet te verhelpen was. Maar de ZZP Boekhouder kan door zijn ervaring en contacten vaak meer doen dan u denkt.
- Bij een achterstand boekhouding halen wij direct de kou uit de lucht door de fiscus en evt. de deurwaarder te contacten. Wij gaan in gesprek met ze.
- Het invoeren van achterstanden boekhouding zoals alle verkoopfacturen met opeenlopende nummering, de inkoopfacturen,
- verwerken van mutaties van de bank, giro, kasboek. Let wel u dient de gehele bank en verkoopfacturen en inkoopfacturen te overleggen. Bij ontbrekende verkoopfacturen of een nummering die u niet kunt uitleggen, nemen wij de klus niet aan.
- het samenstellen van de balans-en winst en verliesrekening
- verzorgen van de aangifte Inkomstenbelasting 2024 (IB).
- Aangifte omzetbelasting/btw aangifte per kwartaal verzorgen.
- U dient vervolgens wel de nog openstaande bedragen zelf te voldoen. U vindt het betalingskenmerk belastingdienst op de acceptgiro.
Veel gestelde vragen
Praktijkvoorbeeld
Een zzp’er in de bouw lag in scheiding en had zo veel aan zijn hoofd dat hij de blauwe brieven niet meer opende en jarenlang vergat om zijn aangifte omzetbelasting in te dienen. Ook de aangifte Inkomstenbelasting 2018 schoot er bij in. Gevolg, een achterstand boekhouding.
Achterstanden boekhouding
Hij belde met de vraag of zzp-boekhouder dat z.s.m. kon regelen. We werden pas ingeschakeld toen de achterstand al behoorlijk was. De administratie van de laatste drie jaren ontbrak.
Wij hebben de fiscus en de deurwaarder gebeld, toen was de druk een beetje van de ketel.
Inventariseren achterstanden boekhouding
Wij hebben geholpen de problemen te inventariseren en te verzamelen wat er nog wel was. En de bank gebeld om de ontbrekende afschriften in deze achterstanden boekhouding aan te leveren. En de klant leverde alle verkoopfacturen aan, die opeenlopend genummerd waren. Hetgeen voor ons een vereiste is.
We hebben samen de boekhouding gereconstrueerd en de klant heeft de nog openstaande bedragen voldaan.
Let op. Wij vullen geen schriftelijk verzoek om een betalingsregeling in als achteraf blijkt u meerdere jaren achterstallige belasting moet betalen. Die verantwoordelijkheid en aanlevering ligt bij de klant. Uiteraard leveren wij u wel de balans die u daarin kunt verwerken. Dus komt u in 2021 met de boekhouding van 2016 tot en met 2020 en dient u over vijf jaar nog Inkomstenbelasting en BTW te betalen dan dient u daar zelf een regeling voor te treffen met uw bank, de belastingdienst of een andere geldschieter.
NB Onze uren die wij moeten maken bij een boekenonderzoek/belastingcontrole zitten niet in de prijs inbegrepen. U krijgt een boekenonderzoek. Dat kan bij u thuis plaatsvinden of bij ons op kantoor. Bij u thuis dient u zelf aanwezig te zijn. Bij ons op kantoor nemen wij – tegen een afgesproken vergoeding- de honneurs waar, verzamelen we de vragen van de fiscus en bespreken een en ander met u als klant. Als u wilt dat wij vooraf de boekhouding nog even door nemen dan zijn daar ook extra kosten aan verbonden, die niet in de het jaarpakket zitten.
De afwikkeling van het controlerapport met de fiscus kunnen wij verzorgen tegen een uurtarief. Geeft u hier geen opdracht voor dan mag u dit zelf voor uw rekening nemen.
Aanslagen omzetbelasting naar nul gebracht
De klant moest uiteindelijk wel Inkomstenbelasting en de boetes voldoen, daar ontkom je niet aan. Maar alle ambtshalve aanslagen Omzetbelasting werden naar nul gebracht en soms kwam er zelfs geld terug. De zzp’er factureerde BTW-verlegd en hoefde helemaal geen BTW af te dragen. Maar als je in Nederland niet of te laat aangifte indient dan worden er hoge ambtshalve boetes opgelegd.
Al met al werden de aanslagen met ruim 80.000 euro verlaagd. Moet u na een controle nog wel omzetbelasting betalen dan dient u dat ook z.s.m. te doen.
De afwikkeling van een controlerapport n.a.v. boekencontrole met de fiscus kunnen wij verzorgen tegen een uurtarief. Geeft u hier geen opdracht voor dan mag u dit werk zelf voor uw rekening nemen.
- Heeft u te maken met achterstanden boekhouding, meestal meerdere jaren?
- Of bent u door persoonlijke omstandigheden niet in staat geweest om uw aangifte in te dienen?
- Lever dan uw complete administratie aan bij ZZP boekhouder.
Prijzen | Contact | Referenties |
Wat hebben wij van u nodig
- verkoopfacturen
- inkoopfacturen
- bankafschriften
- de kas
- aanslagen Belastingdienst
- correspondentie Belastingdienst
Ambtshalve aanslag ontvangen wat betekenen de codes?
Heeft u te maken met achterstanden boekhouding dan krijgt u een aanslag van de Belastingdienst. Dan staan daar codes op. De H.86 betekent in vakjargon de definitieve aanslag Inkomstenbelasting over 2018.
De H.80 is de eerste voorlopige aanslag.
De codering in letters is als volgt:
Omzetbelasting
B – Omzetbelasting
F – Naheffingsaanslag omzetbelasting
Inkomstenbelasting
H – Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
Zorgverzekeringswet
W – Zorgverzekeringswet
Motorrijtuigenbelasting
M – Motorrijtuigenbelasting
Y – Naheffingsaanslag motorrijtuigenbelasting
U ziet eerst uw BSN (burgerservicenummer) en dan de letter van de belasting,
BTW
De periodecodes zijn maandnummers of indien kwartalen:
Voorbeelden (0000.00.000 als fiscaal / BSN nummer):
188733483.H.86 – Definitieve aanslag inkomstenbelasting 2018
188733483. 8070 – Omzetbelasting juli 2018
Benader ZZP Boekhouder bij achterstanden boekhouding
Meer informatie. U dient onze factuur wel te voldoen voordat wij de oude aangiften indienen. Uiteraard nemen we eerst alle aftrekposten door, en bespreken wij de aangifte wel met u na betaling van de factuur. U ontvangt de oude aangifte dan ook pas nadat onze factuur is voldaan.
- Contact ZZP Boekhouder voor meer informatie.
- Telefoon: 06 1393 6399