ZZP’er in de zorg heeft veel kansen op werk

Bent u afgestudeerd in de zorg. Vraag dan zo snel mogelijk een BIG-registratie aan. Zowel helpende, verpleegkundigen en verzorgenden die werken als zzp’er in de thuiszorg dienen dit te doen..

Het BIG-nummer moet u vermelden op je factuur, op je website en bij ondertekening van opdrachten m.b.t. uw werk. Het BIG-nummer ontvangt u na goedkeuring van de aanvraag tot (her)registratie in het register

BIG-registratie voor zzp’er in de zorg

Uw registratie en nummer komt in ‘Mijn-BIG-register’ te staan. Om in te loggen heeft u uw DigiD of BIG-login nodig. Het BIG-nummer ontvangt u na goedkeuring van de aanvraag tot inschrijving in het register.

Voor de zzp’er in de thuiszorg  is er veel werk. Waar in het verleden iedereen in de zorg in loondienst was, gaan nu steeds meer mensen uit loondienst om een graantje mee te pikken als zzp’er. Dit heeft namelijk grote voordelen. De brutovergoeding ligt veel hoger, er is voldoende werk, dus het risico dat u loopt is nihil en u kunt in aanmerking komen voor tal van belastingvoordelen.

ZZP'er in de zorg heeft veel kansen op werk

 

Overstappen naar zzp’er in de zorg

De beroepsvereniging Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland geeft aan dat er wel werk is voor een 100.000 extra verpleegkundigen en verzorgenden. Wees eerlijk blijft u dan in loondienst werken of stapt u over, net zoals u dat doet bij een energieabonnement of het Ziggo-abonnement is dat vaak veel voordeliger om elk jaar te switchen.

 

Werken als zzp’er in de zorg met diploma

Als verpleegkundige moet u in het bezit zijn van een diploma hbo-verpleegkundige of een diploma mbo-verpleegkundige (niveau 4). Ook hier is de BIG-registratie weer van belang. Dus dient u als eerste te regelen voor u als zzp’er start. Een verzorgende heeft een mbo-diploma verzorgende IG (niveau 3) nodig.

Als helpende in de zorg bent u al bevoegd met een mbo-diploma (niveau 2) helpende zorg en welzijn.

 

Video Thumbnail

 

Inschrijving Kamer van Koophandel

Voor dat u echt kunt beginnen zult u zich  moeten inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Voor de inschrijving in het handelsregister dient u een geldig legitimatiebewijs mee te nemen en een afschrift van uw privé-rekening of een uittreksel uit het bevolkingsregister. Beide mogen niet ouder zijn dan een maand. De inschrijfvergoeding is €50. Het uittreksel kost 15 euro.

Pin It on Pinterest