ZZP-boekhouding
ZZP-boekhouding is een professionele en betaalbare partner voor uw administratie. Zeven dagen per week zijn we bereikbaar. De jaarprijs voor het verzorgen van uw complete boekhouding bedraagt 960 euro excl BTW per jaar.
Wij werken niet op de ouderwetse manier van uurtje-factuurtje. Onze prijs is laag omdat wij bezuinigen op overheadkosten, zoals een dure lease auto, secretaresse en de huur van een zakelijk pand.
Dit gaat niet ten koste van onze servicegerichtheid. En daar draait het toch allemaal om. Wij zijn zelfs zeven dagen per week bereikbaar. En we houden ons vooral aan onze afspraken.
ZZP-Boekhouding verzorgt uw complete administratie en boekhouding. Ons cliëntenbestand varieert
- van schilder tot podoloog,
- van psycholoog tot journalist
- en van metselaar tot webshop.
ZZP-boekhouding specialist voor de ZZP’er
- ZZP-Boekhouding verzorgt uw complete dagelijkse administratie,
- incl. grootboek,
- crediteuren,
- debiteuren,
- bank etc.
- stelt uw balans & winst-verliesrekening samen
- helpt bij het indienen van alle soorten aangiften zoals inkomstenbelasting en omzetbelasting.
Kennismaking zzp-boekhouding
Uiteraard wilt u weten wie wij zijn, daarom maken we ter kennismaking een afspraak bij u thuis, of bij ons of in de stad. Het behoort tot onze service om ook na werktijd bij de ZZP’ er thuis te komen. Het bespaart u tijd. Elke ZZP’er heeft z’n eigen wensen en ideeën over de rol van de administrateur en wij zijn ervoor om aan uw wensen te voldoen.
U betaalt bij ons een vast bedrag. U kunt kiezen uit
- vaste prijs per maand van 80 euro exclusief BTW,
- jaarprijs met het basispakket
- urprijs van 60 euro exclusief BTW.
Een startende ZZP’er wil vaak begeleiding terwijl er nog weinig of geen inkomsten zijn gemaakt. Omdat wij ernaar streven met al onze ZZP-klanten een langdurige relatie op te bouwen, zijn wij graag bereid om tijd en energie in een startende onderneming te investeren. Wij geven advies over de inrichting van de administratie.
Meer voor minder
Wij maken elk jaar uw balans op en verzorgen de aangifte Inkomstenbelasting. Maar wij doen meer. Wij kijken ook door de cijfers heen en we naar het verhaal achter de cijfers. Maar we kijken ook vooruit.
- Hoe ontwikkelt de markt zich,
- is het slim om te investeren, te middelen.
- Is uw manier van werken nog wel van deze tijd?
- Waar liggen uw fiscale mogelijkheden om bv. geld terug te krijgen of om minder belasting te betalen.
- Of u wél of niet kunt/moet investeren, dat bepaalt u uiteraard zelf.
Online boekhouden
Wilt u meer vrije tijd na uw werk? Wij bieden u de kans door tijd te besparen op uw boekhouding. U hoeft niet meer na uw werk snel naar de boekhouder te gaan. Relax. Eerst neemt u thuis een kop koffie. U loopt naar de pc of laptop, downloadt een mt-940 van uw bank en mailt die naar ons. Uw verkoopfacturen hebben wij ook nodig. Die heeft u altijd in pdf op uw pc staan, dus dat is ook geen extra werk.
Na het verwerken van de bank komen we bij u terug met vragen. Bij vragen, willen we graag de betreffende inkoopfactuur zien.
Natuurlijk is het voor sommige mensen nieuw om over te stappen van een offline administratie naar een online boekhouding. Wij nemen u aan de hand en laten u stapsgewijs zien hoe het moet. Daarna wil u nooit meer anders, gegarandeerd!
Uw voordeel, u bespaart tijd en papier, hoeft niks in een ordner te doen en denkt tevens ook aan het milieu. Wij verzorgen de rest.
Bekijk ons filmpje over online boekhouden en u ziet dat het erg makkelijk is om te scannen en mailen en deze service is nog gratis ook.
Inzicht na gesprek
Wij geven u inzicht en bespreken aan het einde van het jaar
- De balans.
- De winst en verliesrekening.
- Omzet.
- Inkoop.
- werk derden.
- Bruto-marge.
- Afschrijvingen op de materiële vaste activa.
- Bedrijfskosten. Zoals autokosten en verkoopkosten, algemene kosten als ook verzekeringen.
- Bedrijfsresultaat.
- Financiële baten en lasten. Bv bankkosten.
- Afschrijvingen.
- Bedrijfsresultaat voor afschrijvingen.
Aangifte inkomstenbelasting
Nadat wij uw balans hebben samengesteld, gaan we verder met uw aangifte IB. De jaarrekening maken wij niet omdat die niet wettelijk verplicht is voor de ZZP’ er. En wij u niet onnodig op kosten willen jagen. U krijgt van ons wel de balans- en de winst- en verliesrekening en dat is voldoende voor de aangifte IB.
De overstap naar zzp-boekhouding
Deze overstap van uw oude boekhouder/accountant naar ons is gratis. Wij adviseren het wel om pas over te stappen aan het einde van het boekjaar/begin nieuwe boekjaar. Hierdoor kan uw oude boekhouder het jaar netjes afsluiten en starten wij per 1 januari.
Veel zzp’ ers gingen u al voor. De voornaamste redenen om over te stappen zijn, kostenbesparing en een vaste prijs en een vast contactpersoon. Ook krijgt u bij ons geen facturen achteraf, zodat u van tevoren weet waar u aan toe bent.
Waar zzp’ers vroeger aan een boekhouder-om-de-hoek zaten vastgeplakt kijken ze nu verder naar een zzp-boekhouder, die specifiek hun wensen kan vervullen.
Anno nu shoppen zzp’ ers waar ze in het verleden zaten vastgeroest aan een kantoor.
Anno nu is de boekhouding ook zodanig versimpeld- contact via email, uitwisseling via mail, online boekhouden.
Meewerkende fiscale partner
Werkt uw fiscaal partner mee in uw zaak, dan kunt u ervoor kiezen deze partner een arbeidsbeloning toe te kennen. Bij een beloning van € 5.000 of hoger kunt u deze als bedrijfslast in mindering brengen op uw ondernemingswinst. Heeft uw partner zelf een baan (inkomen) dan is dit niet altijd voordelig, werkt uw partner niet of valt hij/zij in een lagere belastingschijf dan kan dit zeer interessant zijn.
Kiest u er in 2023 voor om als zzp’er om geen arbeidsbeloning uit te betalen, dat kunt in plaats daarvan de meerwerkaftrek toepassen. Die meerwerkaftrek bedraagt tenminste 1,25 procent en maximaal 4 procent van de winst. Daarbij is dan wel de voorwaarde dat uw partner meer dan 525 uur heeft meegewerkt in de zaak.
Wat doen met risico arbeidsongeschiktheid?
Er zijn veel verzekeringen voor de zzp’er. De zelfstandige kijkt echter eerst naar wat hij nodig heeft om van te leven. Een verzekering is vaak de sluitpost op begroting. Voor de zzp’er is er om een uitkering te krijgen bij arbeidsongeschiktheid de AOV. Niet iedereen is hier van gecharmeerd, ook al omdat de uitkering niet gegarandeerd vast staat. Die is altijd afhankelijk van omstandigheden en ziekteverleden.
Het broodfonds is eventueel een alternatief. Het broodfonds is geen verzekering. Ze bestaat uit een groep van 20 tot 50 zzp’ers, die elke maand geld opzij leggen op de broodfondsrekening. Word een zzp’er langer dan de afgesproken 30 dagen eigenrisicoperiode ziek, dan storten de andere zzp’ers uit de groep maandelijks een bedrag van hun broodfondsrekening over aan de zieke. Ook hier geldt lees je goed in. Je kunt ook zelf geld sparen of het elders beleggen.
Contact
- Wij zijn makkelijk bereikbaar:
- U kunt ons
- 12 uur per dag
- telefonisch bereiken of emailen.
- Telefoon: 06 1393 6399
- Email: [email protected]